Stark som en björn - Snabb som en örn av Kalle Zackari Wahlström
 
 
Träning (fast kul)
 
Nu på tisdag så börjar ett program som heter "Gympaläraren". Han som skall försöka att få skolungdommar att röra mer på sig heter Kalle Zackari Wahlström och är en riktig "galning". Han började själv träna i 20-års åldern av den enkla anledningen att han ville forsätta att dricka öl och äta hamburgare. Sedan så märkte han ganska snart att han mådde bra av att lyfta tungt och springa fort. Så småningom skrev han en bok om detta. Den har jag nu läst på inrådan av en av mina döttrar.
Och säga vad man vill, men han är både rolig och klok stundtals. Men mest är han fullständigt galen, men med mycket charm. Dock erkänner han detta själv och säger att nu när han är över 30 år så börjar det göra ont på många ställen i kroppen. Fast hade han inte fått träna som han ville så hade han nog lagt ner det hela och inte haft lika roligt. Något som jag tog till mig var hans sätt att se på mat, det var väldigt enkelt - "Ät saker som du fattar hur det gick till när dom blev till". 
Många små leenden och även gapskratt blev det när jag läste och ett och annat att fundera på. 
Jag skall helt klart se på tv nästa vecka när "Gympaläraren" börjar. 
 
Lite extra; Han är faktiskt bror till Erik Haag och det hörs när han pratar.
Kalle Zackari Wahlström, Träning, må bra,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej